پیش نویس

آسمان بار امانت نتوانست کشید ... قرعه فال به نام من دیوانه زدند

پیش نویس

آسمان بار امانت نتوانست کشید ... قرعه فال به نام من دیوانه زدند

پیش نویس

یادداشت هایی پراکنده در جستجوی رازها ، راز خلقت ، راز زندگی انسان ، هنر ، سیاست ، زندگی اجتماعی و قواعد بازی و سپس راز سکوت و همه این رازها ، اگرچه پراکنده ، مانند مهره های کوچک که بانخی در اتصال بهم ، تسبیح می شوند برای ستایش خالق

__________________________________________

پروردگارا ! باشد این شمع کوچکی که برافروخته ام ، نور پیدا کند و آنگاه که در تاریکی قرار گرفته ام، روشنم سازد

رازهای نگفته

آخرین نظرات
رازهای نگفته



نقل و کپی مطالب این تارنما ، بدون ذکر منبع ، شرعا جایز نیست و از اخلاق به دور است . وب شخصی علیرضا فلاح WWW.DRARF.IR

فضیلت خاک کربلا و تربت امام حسین (ع)

پنجشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۰، ۱۰:۳۲ ق.ظ

چگونه حرمت خاک کربلا از حرمت کعبه بیشتر است و این گناه نیست که مقام خاک کربلا را بیشتر از حرمت کعبه بدانیم ؟

سالار شهیدان ا با عبدالله الحسین (ع)  از همه چیزش در راه خدا و ا عتلای دین خداوند گذشت و همه چیز ش را در راه معبود فدا کرد و مظلومیت و خضوع و خشوعی از آن حضرت  در عالم آشکار  شد که از هیچ یک از انبیا و اوصیای الهی آشکار نشد .

خداوند  عالم در ازای شهادت و از خود گذشتگی  ویژگی ها و خصوصیاتی را به آن حضرت کرامت فرمود که به هیچ کس  این ویژگی را عنایت نفرموده .

از جمله این ویژگی ها ، فضائل و خصوصیات فراوا نی است که در مورد کربلا ، زیارت امام حسین (ع) و زا ئر آن حضرت می باشد . مانند شفا بودن تربت امام حسین (ع) که خوردن خاک حرام است حتی خاک مکه و مسجد الحرم ولی خوردن تربت آن حضرت  به قدر یک نخود جهت استشفا  و درمان جایز و بلکه مستحب  است و رویات فراوا نی بر آن دلالت می کند .

خصوصیات و ویژگی های مربوط به سرزمین کربلا و زیارت امام حسین (ع) و زا ئر آن حضرت در روایت معتبر  فراوانی  آمده است که جهت اطلاع می توانید  به کتاب کامل الزیارا ت نوشته جعفر بن محمد قولویه که از کتب قدیمی و معتبر شیعه می باشد و نویسنده آن از بزرگان امامیه بوده است و خود او و کتا بش مورد اعتماد بزرگان علمای شیعه بوده است، مراجعه کنید .

فضیلت خاک کربلا و تربت امام حسین (ع)

عبدالله بن سنان گوید : از امام صادق (ع) شنیدیم که می فرمودند : قبر حسین بن علی (ع) بیست ذراع مکسرا باغی از باغهای بهشت و محل صعود  ملائکه به آسمان است و هیچ یک ملک مقرب  و نبی مرسلی نیست مگر آنکه از خداوند می خواهد تا آن حضرت را زیارت کند پس گروهی از آنها برای زیارت  پایین می آیند و فوجی بالا می روند.

فضل بن یحیی از پدرش از امام صادق (ع) نقل می کند که حضرت فرمودند :

زیارت کنید کربلا را و آن را ترک نکنید  هما نا زمین کربلا بهترین اولاد انبیا را در برگرفته است .  آگاه باشید که ملائکه  هزار سال قبل  از اینکه جدم حسین (ع) در آنجا دفن شود کربلا را زیارت کردند پس بکوش ای یحیی که جایت در آنجا خالی نما ند .

امام صادق (ع) فرمودند :

زمین  کعبه  به خود افتخار کرد و گفت : کیست مانند من ! در حالی که خداوند خانه خویش را بر روس من بنا نمود  و مردم از راههای دور به جانب  من می آیند و من حرم خدا  و محل  ا من او شده ام .

پس خداوند به او وحی نمود که ساکت باش سوگند به عزت  و جلالم  که فضیلت  تو در مقایسه با آنچه به زمین کربلا عطا نموده ام چیزی نیست مگر  به مقدار رطوبتی که یک سوزن به هنگام فرو رفتن در دریا  به خود می گیرد واگر خاک کربلا نبود تو را فضیلت نمی دادم و اگر نبود آن کسی که سرزمین کربلا او را دربرگفته ترا نمی آفریدم . و آن خانه را که به آن می بالی نمی آفریدم .

پس آرام خاموش ، سربزیر ، متواضع، خاضع و خاشع باش. هرگز به زمین کربلا فخر فروشی مکن وگرنه تو را در زمین فرو می برم و در آتش جهنم سر نگونت می نمایم .

عکس : مراسم عزاداری در روستای پدری ام ، افراتخت


کد مطلب: 167

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۰/۰۹/۱۷
  • ۳۱۷ نمایش
  • علیرضا فلاح

نظرات (۳)

  • رزمنده دو بار شهید
  • لحظات جالب لز دوبار شهادت یک رزمنده
    سلام
    بسیار عالی
    تشکر
  • شیعه حضرت علی(ع) که از خرافات دوراست
  • دوست عزیز شما یا یک شیعه نادان هستید و یا یک دشمن دانا. چون همه مسلمان جهان چه شیعه چه سنی روی سه چیز اتفاق دارد. قرآن-سنت- اجماع این احادیث جعلی که از خاک کربلا می گویی از کجاست قران سنت یا اجماع.چندتا حدیث خودتان جعل کرده اید.خود گویم خود خندم به به چه هنرمندم.چون حتی دراین احادیثی که می گویید اجماع ندارید.بترسید از خدا و بیشتر قران بخوانیدو ببنید خداوند چگونه خشم خود را نشبت به مسیحیانی که درباره حضرت مسیح(ع) اغراق کردند نشان می دهد. حضرت حسین علیه السلام بزرگ است این چه ربطی به خاک کربلا دارد.شمامثل مسیحیانی که صلیبی که مسیح با ان مصلوب شد را مقدس می دانند دچار انحراف شده اید.این اشکالی ندارد که آدم چه فکری دارد. ولی انتشار هر فکری مسئولیت دارد
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی