پیش نویس

آسمان بار امانت نتوانست کشید ... قرعه فال به نام من دیوانه زدند

پیش نویس

آسمان بار امانت نتوانست کشید ... قرعه فال به نام من دیوانه زدند

پیش نویس

یادداشت هایی پراکنده در جستجوی رازها ، راز خلقت ، راز زندگی انسان ، هنر ، سیاست ، زندگی اجتماعی و قواعد بازی و سپس راز سکوت و همه این رازها ، اگرچه پراکنده ، مانند مهره های کوچک که بانخی در اتصال بهم ، تسبیح می شوند برای ستایش خالق

__________________________________________

پروردگارا ! باشد این شمع کوچکی که برافروخته ام ، نور پیدا کند و آنگاه که در تاریکی قرار گرفته ام، روشنم سازد

رازهای نگفته

آخرین نظرات
رازهای نگفته



نقل و کپی مطالب این تارنما ، بدون ذکر منبع ، شرعا جایز نیست و از اخلاق به دور است . وب شخصی علیرضا فلاح WWW.DRARF.IR

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۰ ثبت شده است

 
با گزارش مغرضانه و بی اساس آمانو ، دبیر کل آژانس اتمی  در خصوص پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران ، عربده کشی های آمریکا آغاز شد و نوچه اش اسرائیل  در منطقه  شروع کرد به خط و نشان کشیدن  . اینکه آیا این خط و نشان  کشیدن در حد  و قد و قواره رژیم  از درون پوسیده  اشغالگر قدس هست یا نه ، موضوع  بحث مانیست ، بلکه نگاه ما به فرضیه احتمالی حمله نظامی آمریکا  به تاسیسات هسته ای ایران است .
تهدید نظامی جمهوری اسلامی ایران و اینکه در این سالها  ، بارها و بارها  سردمداران ایالات متحده آمریکا ، موجود بودن همه گزینه ها و از جمله گزینه نظامی  به روی میز خودشان در مهاجه با ایران اسلامی  را به رخ کشیدند ، برای ملت ما  چندان تازه گی ندارد .
هر بار با عربده کشی  ژنرالهای مست ازباده خیره سری امریکا در خصوص حمله نظامی به ایران ، رسانه های حامی  غرب شروع به تحلیل و تفسیر این تهدیدات  نمودند و عملاً بر طبل جنگ کوبیدند و عروسک کوکی آنها در منطقه شروع به ورجه وروجه و رقصیدن نمود .
 هر بار رسانه ها ، قطعی بودن جنگ را گوشزد نمودند و فرستادن فلان ناو جنگی  و یا آمدن بهمان  ژنرال به منطقه  را نشان قریب الوقوع  بودن جنگ دانستند و سعی کردند با فشار روانی و ایجاد ترس و التهاب ، باج گیری نمایند ، اما هر بار با پاسخ دندان شکن مسئولین  رده بالای نظام  و از جمله رهبری شجاع و مدیر و مدبر این نظام مواجه شدند  و دست  از پا درازتر ، دُم شان را به کول گرفتند و عرصه خیالی کار زاری  را که روی صفحه های کاغذ یا  مانیتورهای های تصویری طراحی نموده بودند ، خالی کردند .
مدتی قبل با طراحی یک سناریو بچه گانه و تکراری و مضحک در 3 اپیزود ، باردیگر فیلمی از خیال جنگ را بر پرده بردند  تا برای مدتی هم خود و هم دیگران و هم زده را سرگرم نمایند و در پس این خمیه شب بازی به اهداف خود برسند .
در اپیزود  اول ، گزارشی از  وضعیت  حقوق  بشر  در ایران  ارائه شد  که سراسر مغرضانه و منصحک  بود .
برخورد دوگانه غرب و در راس آنها آمریکا  با واژه مقدس حقوق بشر  بر کسی پوشیده نیست . وقتی  گردن زدن ، محرومیت زن در رانندگی ، ضایع نمودن حقوق قشر عظیمی از مردم یک سرزمین  به جرم شیعه  بودن ، حتی یک انتخابت صوری هم در کشور برگزار نشدن ، حکومت مورثی و سلطنتی از درون و برون فاسد ، لشکرکشی  به کشورهای همسایه به دفاع از حاکمان فاسد آن سرزمین و سرکوب  مردم  انقلابی و خواهان  آزادی در کشور مثل عربستان ، نقض حقوق بشرنیست و آمریکا نه تنها  رابطه صمیمانه ای با آن دارد  حتی اخیراً تصمیم به احداث تاسیسات هسته ای نیز در این کشور  گرفته ، آنوقت ، اعدام یک قاتل و متجاوز به عنف نقض حقوق بشر است بخاطر اینکه این حرکت در ایران انجام شده است ودهها مورد دیگر  که از فرط تکرار و نخ نماشدن ، برای آدم مادر مرده هم خنده دار است !
هیاهو و جنجال رسانه ای در خصوص این گزارش  ، دور از ذهن نبود تا اینکه اپیزود  دوم نیز بر صفحه کاغذ نگارش و در فضایی عجیب و خنده دار اجرایی شد .
اقدام  به ترور سفیر عربستان در آمریکا  ، توسط یک آدم الکلی و منگ آنوقت سپاه مقدس  قدس  بانی این ترور قلمداد شد !
اپیزود خنده دار و مضحکی که رسانه های خودشان هم آنرا باور نکردند و از فرط خجالت ، نتوانستند زیاد در خصوص این اپیزود  مانور بدهند و در این میان با خبط رسانه ای تهدید های امریکا و رژیم  فاسد اشغالگر قدس در طرح ترور سردار سپاه اسلام قاسم سیلمانی و دیگر افسران ارشد سپاه حضرت صاحب (عج) را رسانه ای نمودند غافل از  اینکه یک عقل سلیم و یک مخاطب ساده هم می تواند تشخیص بدهد که شما قصد ترور دارید و تبلیغ هم می کنید و اعتراف هم می کنید .
و آنوقت جمهوری اسلامی ایران که خود قربانی بزرگ ترور و ترویسم است متهم می شود به طراحی ترور ... آنهم ترور چه کسی ؟  سفیر عربستان در آمریکا !
آخر خاصیت این آقا چی بود که باید ترور شود ؟ بزرگشان قابل هیش کردن نیست چه برسد کوتوله ای مثل این آقا که حالا یک مشت وهابی جولان بدهند و در فضای خالی  یک اتاق 4×3 گرد و خاک کنند و ادعای اَنَ رجلُ داشته باشند !
اپیزود سوم ، گزارش دیکته شده به آمانو در خصوص پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران بود که مدتها قبل ، متن منتشر نشده آن ، نقل محافل و سوژه داغ رسانه های زنجیره ای وابسته به   صهیونیست  ها بود .
 رجز خوانیها از خیلی وقت پیش شروع شده بود و اینکه اگر ضلع سوم این سه گانه آماده شود ، حمله نظامی به ایران صورت می گیرد ، نظریه ای بود که هر روز ، بارها و بارها از   رسانه ها تکرار می شد و تبدیل به یک حکم شده بود .
اگر چه اسرائیل و حتی امریکا ، قدرت و جرئت  حمله نظامی  مستقیم به ایران را ندارند اما فرض را براین  می گذاریم که این امر  محتمل  است و فرضیه حمله نظامی به ایران قابل بررسی است .
بر فرض  اینکه این اتفاق  بیفتد ، بعداز آن چه خواهد شد ؟
بعد از آن ، یا روز دوم این جنگ ، و هر عبارتی شبیه به این کابوس غرب و اسرائیل  است و برای همین  ، این فرضیه عملی نخواهد شد و امریکا خودش را در گیر یک فاجعه نخواهد کرد .
روز دوم جنگ با ایران ، قطعاً روز خطرناکی برای غرب و اسرائیل خواهد بود .
درست است آنها آغاز کننده جنگ و این بازی خواهند بود و صدمات زیادی به زیر بنای اقتصادی و نظامی ایران وارد می سازند ، اما پایان دهنده این بازی خطرناک آنها نخواهند بود و پایانش جور دیگری  رقم خواهد خورد
فرضیه حمله زمینی به ایران و پیاده کردن  نیروی نظامی در خاک مقدس  ایران ، فرضیه ای از اساس باطل است  و هرگز  به ذهن آنها خطور نخواهد کرد . چرا که  آنها به خوبی میدانند  قطعاً ایران ، عراق یا افغانستان نیست !
این تصور که از سمت جنوب  وارد ایران شوند مانند حرکتی که از جنوب  بصره  به سمت بغداد داشتند و عرض 16 روز به دروازه های  بغداد رسیدند ،برای ایران ، ممکن نیست ...
طول مسافت ، موانع خاص  و از همه مهمتر  مردم غیور و نیروهای قدرتمند ایران اسلامی راه را بر هر گونه تجاوز این چنینی خواهند بست .
در سالهای قبل طرح شده بود که احتمال حمله زمینی  از سمت سیستان و بلوچستان  و حرکت به سمت مرکز ایران وجود دارد ، با این هدف  که بیابان است و سرعت عمل بالا و چون  در زمان کمی لشکر به مرکز ایران می رسد ،  به لحاظ روحی و روانی تاثیر خطر ناکی خواهد داشت و اینکه نیمی از ایران فتح شده است ، مقاومت سایر نقاط  را خواهد شکاند و...
این فرضیه همانطوریکه عنوان شده از اساس باطل است و آمریکا و غرب نه تنها به این گزینه نمی اندیشند، بلکه آمریکا در حال خارج کردن سربازان خود از عراق نیز می باشد . بارها عنوان شد که سربازان آمریکا مستقر در عراق و افغانستان به عنوان گروگان ایرانیان  هستند و هر حمله نظامی  به ایران ، باعث حمله برق آسا ، به سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان خواهد شد و این سربازان مانند گنجشگ در جنگ بازهای شکاری ایران قرار خواهند گرفت .
موجی از نیروی انسانی از ایران وارد دو کشور یاد شده خواهند  شد و آنگونه  که در دفاع مقدس 8 ساله ثابت شده ، سربازان آمریکایی در این دو کشور قتل عام خواهند شد وهمه ترس آمریکا و غرب  از این مورد است .
شاید یکی از دلایل خروج نیروهای آمریکا یی از عراق ، این باشد که ، اگر روزی اتفاقی افتاد ، اینها  اسیر دست و پا بسته نشوند  و حیثیت آمریکا مانند 13 آبان 1358 خرد نشود چرا که آنها یکبار  این تجربه تلخ را داشته اند که اسیر و گروگان ایرانیها شوند . همانطوری که عنوان شد ،
فرضیه حمله زمینی  به ایران  و اینکه نیروهای مهاجم وارد ایران شوند ، فرضیه ای کاملاً باطل است ، سر راه  نیروهای آمریکایی و غرب در راه کابل و بغداد ، نیرویی برای مقاومت  نبود و مردم این دو کشور ، بی تفاوت به حرکت  سربازان مهاجم نگاه  می کردند .
اما  آیا در ایران  نیز اینگونه خواهد بود یا نه در هراستان ، به عنوان کل ایران ، لشکری انبوه  از غیور مردان این مرز و بوم  راه را  بر متجاوز خواهند بست و آنها را زمین گیر خوهند کرد ؟
ارتش 20 میلیونی  که سالها قبل آن پیر فرزانه دستور تشکیل آنرا داده بود امروز به فرماندهی مقام معظم رهبری ، یک ارتش  واقعه ای و کلاسیک است که روبرو شدن با آن ، شیرازه  هر  سپاهی را درهم خواهد شکست .
می ماند فرضیه حمله به تاسیسات هسته ای ایران و سایر مراکز نظامی و اقتصادی ، که این فرضیه روز اول حمله است .

در روز دوم چه خواهد شد !؟
قطعاً ایران کشوری دست و پا بسته نیست . اینکه سکوت بکند و آنها هرکاری دلشان بخواهد بکنند . ایران لیبی نیست  که با یکی دو تهدید توخالی ، تجهیزات نظامی آنها بار کشتی شود و به آمریکا فرستاده شود .
ایران عراق نیست  که اجازه  دهد  اسرائیل  تاسیسات هسته ای آنرا بمباران کند و دولتمردان آنه در سکوت ، توی دلشان به اینان فحش بدهند.
به قول رهبر فرزانه انقلاب ، پاسخ هر گونه حمله و حتی تهدید ، سیلی های سخت و جانکاه خواهد بود .
بی تردید ، اسرائیل  و مرکز هسته ای آن دیامونا ، در همان دقایق اول موشک باران خواهد شد و کار به روز دوم حمله نخواهد کشید . صدها موشک دور بود  به سمت اسرائیل شلیک خواهد شد . و بلافاصله  حزب الله لبنان، قلب تل آویو را هدف خواهد گرفت و رزمنده گان جان  برکف حزب الله وارد خاک اسرائیل  خواهند شد .
بعداز  آن دیگر برای ایران مهم نخواهد بود که پایگاه های نظامی  آمریکا در خاک کشور های دیگر باشد یا نباشد . اینکه این  پایگاها در کشور های عربی حاشیه خلیج فارس یا در کشورهای هم مرز شمال ایران  باشد یا نباشد ، مهم آن است که این پایگاههای جزیی از خاک آمریکا  و مهاجم علیه ایران  محسوب می شود  و حمله به آنها کاملاً مجاز است . آنوقت باید تماشا کرد که آیا این پایگاه ها می توانند در مقابل  بارانی از موشک های دوربرد و سنگین و سپس  حمله از طریق نیروهای هوایی و دریایی و سپس سیلی از نیروی نظامی  و مردمی دوام خو اهد آورد یا نه !؟
اگر قرار باشد غرب و در راس آنها آمریکا ، زیر بناهای اقتصادی  ایران عزیز را مورد حمله قرار دهد و ویران سازد ، برای ایران دشوار نخواهد بود که تنگه هرمز را میدان اصلی جنگ قرار دهد ،و بایستن این آبراه  ، تمامی چاههای نفت منطقه را به آتش بکشاند و آنوقت  به صورت غیر مستقیم  اما بنیادی ، زیر بناهای اقتصادی  آمریکا و غرب  را ویران سازد .
روز دوم حمله  به ایران ، آغاز یک جنگ تمام عیار به وسعت خاورمیانه خواهد بود و این می تواند سر آغاز جنگ جهانی سوم باشد ...
نه برای ما و نه برای غرب و آمریکا ، فرضیه  روزهای  بعداز دوم مطرح نیست  چرا که بقول  فرماندهان ارشد سپاه  به ازای  ترور و کشتن یک نفر ازما ، 10 نفر از آنها در هر منقطه ای از جهان کشته خواهند شد و دیگر روزهای بعداز روز دوم ، دامنه جنگ به همه جا کشیده خواهد شد .
...
همه اینها فرضیه است و همانطوریکه عنوان شد ، اسرائیل  در حد و حدودی  نیست که بتواند به ایران حمله کند و این هیاهو و ورجه و ورجه  بیشتر به پارس سگی ترسیده می ماند که زحمت به گلوی نخراشیده و خود می دهد، و اما سران آمریکا احتمالاً عاقلتر از آن هستند که چنین حماقتی بکنند و با دست خود ، زمان نابودی خود ر ا کوتاه سازند چرا که دیر یا زود  از درون پوسیده و نابود خواهند شد . آنگونه که امپراطوری شوروی از درون ترکید و نابود شد .
اگر اسرائیل و آمریکا می توانستند ، درهمان نبرد 22 روزه با حزب الله لبنان که مقیاس و نمونه کوچکی از ایران اسلامی هست ، پیروز از میدان بیرون می آمدند نه آنکه  زمینگیر شوند و تا سالهای سال جرئت  حمله نداشته باشند .
زمانی که قائله سوریه بوجود آمد ، آمریکا و غرب ، حمله به لیبی را آغاز کردند و تصمیم بر این بود -و واحتمال هست- که به سوریه هم حمله نمایند اما هشدار ایران به غرب و اینکه سوریه و حزب الله  لبنان خط قرمز ماست ، باعث عقیم  ماندن این نقشه و توطئه شده است .
چگونه غرب و اسرائیل که جرئت ندارند به  لبنان و سوریه را که هم مرز با اسرائیل است و بواسطه شورش هایی که در سوریه وجود دارد بهانه سر راست تری در دست دارند حمله نمایند .  آنوقت  در یک مقیاس بزرگتر و وسیع تر ، قادر خواهند بود  خود را با ایران اسلامی و بزرگ روبرو سازند !؟
اگر چه اختلافات  داخلی و سهل انگاری بعضی از مسئولین و متاسفانه اختلاس اخیر و خیلی از مسائل ریز و درشت اینچنینی باعث طمع آنها شده است ، اما با همه این اوصاف ، ایران و مردم آن ، بیدی نیستند که با این بادهای تهی  بترسند ...
اما در آخر، سوال اینجاست که پس هدف از اینهمه هیاهو و تهدیدهای لفظی و جنگ روانی چیست ؟ و آنگونه که در ابتدای نوشته اشاره شد پشت این هیاهو ، امریکا به دنبال چه هدفی است !؟
به اعتقاد نگارنده ، بی شک اولین هدف ، کج نمودن مسیر بیداری اسلامی در منطقه یا بقول خودشان بهار عربی است !
سقوط دومینو گونه  هم پیمانان غرب و اسرائیل ، تونس و مصر و لیبی و شکل گیری نهضت اسلامی و پیروزی حزب اسلام گرا در تونس و احتمال تشکیل حکومت اسلامی  در مصر و سپس لیبی ، باعث شده که آمریکا و غرب  به این باور برسند  که قبل از اینکه  در کشورهای دیگری مانند یمن و بحرین و عربستان و...  حکومت های دست نشانده شان ساقط شود  و حکومت های اسلامی جایگزین آن شود و به فرموده مقام معظم رهبری ، قدرت بزرگ اسلامی  با هم پیمانی این کشورها با ایران اسلامی شکل گیرد ، بهتر است قبله سیاسی کشورهای اسلامی  ، ایران ، نابود شود و ایران اسلامی در یک فشاربزرگ و تهدید از پای دربیاید و عقب نشینی  نمایند و این درس عبرتی شود برای کشورهای دیگر که نخواهند حکومت مقتدر اسلامی مانند ایران داشته باشند...
هر حکومتی در مصر و لیبی و تونس سر کار بیاید ، اگر در جبهه هم پیمانان  ایران اسلامی  و مقاومت اسلامی قرار نگیرد ، قطعاً مانند گذشته با ایران زاویه نخواهد داشت و این بزرگتر ین ضربه برای آمریکا و اسرائل خواهد بود .
قطعاً سقوط دولت عربستان ، یمن و دیگر کشورهای منطقه  و روی کار آمدن هر حکومتی  به غیر از حکومت فعلی آنها به نفع ایران و ضرر اسرائیل و آمریکا خواهد بود و تهدید ایران و وادار کردن به عقب نشینی ایران و سپس با خیال راحت سروقت سوریه و حزب الله لبنان رفتن هدف اصلی آمریکا و هم پیمان او در منطقه اسرائیل خواهد بود .
دومین هدف ، سرپوش گذاشتن و به انحراف کشیدن جنبش وال استریت در آمریکا  هست که دامنه این جنبش به اروپا نیز کشیده شده است و اگر به درستی مهار نشود ،  دیر یا زود ، بنیان غرب را ویران خواهد ساخت.
به هر حال یک جنگ دیگر ، یا در آستانه جنگ جدید قرار گفتن باعث می شود که در آمریکا ،شرایط  به نوعی تعغیر کند و جنبش  مردمی خاموش شود و یا به انحراف کشیده  شود .
زمان جنگ ، دیگر زمان  اندیشیدن به بعضی از مسائل  داخلی و شورش  و اعتصاب نیست و آمریکا از این قاعده مستثنی نخواهد بود  .
هدف سوم ، بحران اقتصادی هست که گریبانگیر آمریکا و غرب  شده است که بوجود آوردن شبح جنگ در خاورمیانه باعث  فروش  تسلیحات به این کشورها خواهد شد و کمپانیها و شرکتهای  اسلحه سازی  ورشکسته غربی از نو رونق  خواهند گرفت .
و هدف چهارم که مهترین هدف دولت باراک اوباما می تواند باشد بحث انتخابات ریاست جمهوری دوره بعدی هست  که از اکنون ، ستاره کم فروغ  باراک اوباما روبه افول است و اینکه او این بازی را بسادگی خواهد باخت ، خیلی زیاد است .
شاید ایجاد یک جنگ جدید روانی و کشور را در آستانه جنگ و شرایط ویژه نگه داشتن ، برگ برنده باراک اوباما باشد .
 به هر حال پشت سناریو  تهدید حمله نظامی  به ایران  اهداف دیگری هم هست و آنگونه که اشاره شدفرضیه جنگ با ایران محقق نخواهد شد چرا که روز دوم حمله نظامی به ایران  روز وحشتناکی برای غرب و آمریکا خواهد بود و این چیزی نیست که آنها ندانند ...


بازتاب : بصیر آنلاین/ رزمندهگان شمال/سایت مازندرانیها/

کد مطلب: 155

  • علیرضا فلاح

بوی خوش بهشت از کنار آن آبگیر، یعنی غدیر عرشیان و بهشتیان، جان ها را می نوازد این چه بوی خوشی است که حتی پس از عبور صدها سال هنوز فضای جان مشتاقان را می نوازد.

غدیر تکرار اولین است در کلام آخرین، همان کلام نورانی که در اولین پیام، علی را به برادری و وصایت خواند و در غدیر، اعلام ولایت و امامت او را فرمود.

مهر بی مثال از آفتاب، نورانی تر و گرما بخش تر، صبحگاهان به اشارت او سر از خواب بر می دارد. ستارگان آسمان نیز وامدار نیم نگاه اویند و ما هم جرعه نوش جام ولای آن بزرگ، آن عزیز، آن مهربان تر از پدر، آن جاری از باران و آن خوب تر از پاکی که:

شرف، بازوت گیرد تا بخیزد
محبت، آب بر دست تو ریزد
چه گویم مهربانی مادر توست
نگاه راستی در جست و جویت

و ما چه گوییم تو ای مهربان مولای کریم، که پایمردانه بر زبر کائنات ایستاده ای و زمین و هر آنچه در آنست در مشت تو و زمان، رشته آویخته از سرانگشت تو. ورود عظیم تاریخ جویباری که خیزاب امواجش از قوزک پایت در نمی گذرد.

و ما با کدامین زبان و احساس تو را روایت کنیم تو ای که پیامبر در شانت فرموده است:

"هر کس علی را در قلبش دوست بدارد، خداوند ثواب تمام بندگان را به او عطا می فرماید."

تو را با کدامین زبان بسرائیم که خداوند در قرآنش در آیات مختلف تو را مدح فرموده است و زیباتر آن که شاعر سرود:

فی شانک قد نزل القرآن و ما دمک الله اکبر.

و اینک وارث غدیر، صاحب دست بیعت علوی، مالک ملک حیدری، والی سرزمین صفدری، مهر سپهر سروری، حجة بن الحسن العسکری در کنار غدیر روزگاران ایستاده است و از سر شوق و افتخار بر دستان مبارکش بوسه می زنیم و بر بیعت با او دل نازنین صدیقه کبری، فاطمه زهرا علیها السلام را شادمان می سازیم.

خجسته عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت، بر دل دادگان آستان هدایت و شیعیان رهرو سعادت مبارک و تهنیت باد.


کد مطلب: 154

  • علیرضا فلاح

اولین یادداشت برای این وبلاگ در 18 آبان 1389 نوشته شد .یک سال گذشت و 152 پست ، شامل یادداشت های شخصی ، سیاسی ، خبری ، تحلیلی و... شکل گرفت .

سر و شکل قالب کامل شد و لوگوهایی اضافه و مواردی کم شد .
عنوان وبلاگ ثابت ، ولی آدرس آن عوض شد و با ثبت دامنه شخصی ، آدرس جدیدی به آن اضافه شد .
در طی این یک سال با استفاده از نظرات خوب خوانندگان عزیزی  که به من محبت داشتند ، سعی کردم وبلاگم را اصلاح و به روز کنم .

وبلاگم تریبونی شخصی شد در فضای وب . بایاد داشت های خاص ، مانند حیات نو ، و (حیات  نو) یک وبلاگ دیگری بود که در فضای پرشین بلاگ ایجاد کردم و مدتی بعد احساس کردم مدیریت دو وبلاگ ، با توجه به حجم کار و مشغله ای که برای خودم بود ، آسان نیست و به هر حال باید یک وبلاگ پویا ، به روز باشد که برای حیات نو ، این امکان میسر نبود .

این یک سال ، تجربه ای زیبا و خوب بود . گاهی حتی با موبایلم ، وبلاگ را کنترل و به روزمی کردم. وبلاگ (راز های نگفته ) باعث شد ، یکبار دیگر  دست به قلم شوم و به شکل جدی تر بنویسم و از طرفی  بین نوشته های سابق ، دوری بزنم ، زیر و رو کنم و مطالبی که خوب بود بیرون بیاورم و از سال  دوم ، بشکل جدی تری  سامانش بدهم .

خیلی تصمیم نداشتم و ندارم  که این وبلاگ را شخصی کنم . اگر چه تعریف وبلاگ ، وب نوشت های شخصی است ، بنا را بر این گذاشتم که نوشته ها ، تحلیل ها ، خبر ها  به کار دیگران  نیز بیاید

از آغاز سال دوم ، تلاش می کنم که سر وشکل این مجموعه  کامل و نقایص بر طرف گردد. در این راه ، مانند گذشته نیاز جدی به نظرات و پیشنهاد ات خوانندگان عزیزم دارم .


کد مطلب: 153

  • علیرضا فلاح

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با بی‌اساس دانستن سخنان اخیر وزیر امور خارجه آمریکا گفت:

خانم کلینتون دیپلماسی را با اسباب‌بازی اشتباه گرفته، دیپلماسی امری واقعی است و لوازم آرایش خانم کلینتون نیست که برای بزک کردن از آن استفاده شود.

لاریجانی روز گذشته در پاسخ به تذکر جواد جهانگیرزاده، نماینده ارومیه که خواستار موضعگیری رئیس مجلس در قبال سخنان اخیر وزیر امور خارجه آمریکا بود، افزود:

اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا آنقدر سست بود که نیازی به موضعگیری ما نسبت به این سخنان نبود.

لاریجانی با بیان این که نباید موضعگیری‌های خانم کلینتون را جدی گرفت، گفت: اگر امورات آمریکا با سفارتخانه‌های مجازی حل می‌شود، آقای اوباما هم با وزیر خارجه مجازی کار کند.


کد مطلب: 150
  • علیرضا فلاح

 اگر حج رفتن ، از عهده همگان بر نمی آید ، حاجی شدن ، مقدور همگان است .

می توان حج نرفت و حاجی بود ،  و از آن سو حج رفت و حاجی نشد . خداوند  را حجی است فراتر از حج  ظاهر و آن را به کسی  موهبت خواهد کرد ، که گرهی از کار فروبسته کسی گشاید ،  دردی از درمندی  دوا کند  ،  و حاجتی از برادر دینی خود برآورد .

خوشا  به حال  آن حاجی ظاهری  که خود را با این حج معنوی ارتقایی دو چندان بخشید و خوشا به حال کسانی  که اگر به حج ظاهری توفیق  نیافتند  ، از این حج  وانماندند .

باری ، برخی حج به جای می آورند  تا حاجی  شوند ، اندکی  نیز ، حج نکرده حاجی می شوند .

اما همه حج این نیست ...

دکتر علی شریعتی می گوید :

حسین (ع)یک درس بزرگتر از شهادتش به ما داده است و آن نیمه تمام گذاشتن حج و به سوی شهادت رفتن است . تا به همه حج گزاران تاریخ و مومنان  به سنت ابراهیم (ع) بیاموزد  که امامت نباشد ، اگر رهبری نباشد ، اگرحسین نباشد  و اگر یزید  باشد ، چرخیدن بر گرد خانه خدا ، با خانه بت ، مساوی است .


کد مطلب: 148
  • علیرضا فلاح

 آنانکه به من بدی کردند مرا هوشیار کردند.

آنانکه به من انتقاد کردند به من راه و رسم زندگی آموختند.

آنانکه به من بی اعتنایی کردند به من صبرو تحمل آموختند .

آنانکه به من خوبی کردند به من مهر و وفا آموختند .

پس خدایا! به همه اینان که باعث تعالی دنیوی و اخروی من شدند خیر و نیکی دنیا و آخرت عطا

کن.       


شهیدچمران

کد مطلب: 146
  • علیرضا فلاح