پیش نویس

آسمان بار امانت نتوانست کشید ... قرعه فال به نام من دیوانه زدند

پیش نویس

آسمان بار امانت نتوانست کشید ... قرعه فال به نام من دیوانه زدند

پیش نویس

یادداشت هایی پراکنده در جستجوی رازها ، راز خلقت ، راز زندگی انسان ، هنر ، سیاست ، زندگی اجتماعی و قواعد بازی و سپس راز سکوت و همه این رازها ، اگرچه پراکنده ، مانند مهره های کوچک که بانخی در اتصال بهم ، تسبیح می شوند برای ستایش خالق

__________________________________________

پروردگارا ! باشد این شمع کوچکی که برافروخته ام ، نور پیدا کند و آنگاه که در تاریکی قرار گرفته ام، روشنم سازد

رازهای نگفته

آخرین نظرات
رازهای نگفته



نقل و کپی مطالب این تارنما ، بدون ذکر منبع ، شرعا جایز نیست و از اخلاق به دور است . وب شخصی علیرضا فلاح WWW.DRARF.IR

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

خجالـت نمیکشی میگــویی گنـاه کردم؟

بزرگواری میفرمودند :

 روزی در محضر حضرت استاد علامه حسن حسن زاده روحی فداه نشسته بودیم ، چند نفر از عزیزانی به دیدارشان آمده بودند. یک آقا جوانی همین جور طبق متعارف برگشتند گفتند:
 آقا ما گنهکاریم، ما را دعا کن.
آقا رو سرشان داد کشید :
 این چه حرفی است تو می زنی؟ تو گنهکار هستی پیش من حسن زاده چرا می گوئی؟ آن را برو در خلوت خانه ات با خدایت حرف بزن. چه کار داری به این و آن بگوئی من گنهکارم. تند شد روی جوان، خجالت نمی کشی این طور حرف می زنی؟ تو می دانی یعنی چی داری می گوئی؟ کسی گناه خدا می کند یعنی به ناموس خدا تجاوز کرده. توداری رسماً در پیش من می گوئی من به ناموس خدا تجاوز کردم. خجالت نمی کشی؟ همچین حرفی می زنی، که چی؟ دعا کن من به ناموس خدا تجاوز کردم. غیرت خدا به جوش می آید . اتفاقاً گناه باعث می شود بین خدا و بین عبد یک رابطۀ فقط خصوصی برقرار شود. که بین بنده گنهکار با هیچ کس دیگر خدا راضی نیست رابطه برقرار شود. من غیرتم به جوش می آید گناه کردی یواشکی بیا شب، تاریکی، خلوت.  دهن باز نکن داد نکش سروصدا نکن. نگذار مردم بشنوند.
پشیمان شدی آهسته با خودم حرف بزن. چه کار داری داد و فریاد کنی آبروی خودت را می ریزی آبروی من خدا را می ریزی. چون بین مردم می گویی من گناه کردم یعنی به ناموس خدا تجاوز کردم. این بَد است. خدا دوست ندارد چیزی را که فحاشی شده بی احترامی شده، شایعه اش کنی بین مردم داد بکشی.
حالا یکی می رود نعوذبالله یک عمل خلاف می کند دیگری می رود عمل خلافش را پخش می کند به همان اندازه که او خلاف کرد به همین اندازه اینی که دارد شایعه می کند هم گنهکار است. چرا داری گناه را پخش می کنی؟
قرآن من و شما می گوید:
اگر بدی هم دیدی خیلی آهسته، داد هم نکش. اگر امر به معروف هم می خواهی بکنی خیلی آهسته، مثل آینه باش. آینه داد نمی زند یقه ات بَد است. وقتی روبروی آینه می ایستی جیغ نمی کشد بگوید چرا موی سرت اینجوری است ؟ خیلی سکوت محض است، آهسته هیچ کس خبر دار نیست، جز تو و آینه….
/ 375

  • علیرضا فلاح
به کوچه ای وارد میشدم که پیرمردی از آن خارج میشد.

پیر مرد گفت:

نرو بن بست است.

گوش نکردم ورفتم، بن بست بود!!!

برگشتم ، به سر کوچه ...

اما پیر شده بودم.. / 374

  • علیرضا فلاح


پوتین رئیس جمهور روسیه:

با عنایات به مطالعاتی که من درباره مسیح داشته ام در ملاقات با رهبر ایران تمام ویژگی های نوشته شده برای مسیح را در آیت الله خامنه ای دیدم و برایم متجلی شد.
حکیم بزرگی در ایران نشسته است که به ذهن من خطور نمی کرد او تا به این حد همه جانبه نگر باشد.
او حکیم و دانشمندی است که تصمیم گیری و تنظیم سیاست ایران با اوست و با وجود درایت و هوش سرشار ایشان هیچ خطری متوجه ایران نمی شود.
من در ملاقات با ایشان معنای واقعی قانون اساسی جمهوری اسلامی و مفهوم ولایت فقیه و ولایت علمای دینی را که شنیده بودم، فهمیدم.
/ 373

  • علیرضا فلاح
یکی از بهترین پژوهش هایی که این مدت در قالب یک کتاب خواندم  (رسانه ملی ومفاهیم ماورایی)  بود که این یادداشت محصول این خوانش است .
تولید و پخش سریالهای ماورایی به ویژه نخستین تجربه های رسانه ملی ، توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد و مدیران و برنامه سازان رسانه ملی را متوجه ظرفیت بسیار بالای مفاهیم معنوی و ماورایی برای تولید برنامه های نمایشی از این گونه ساخت.
 استمرار این حرکت نیازمند تحقیق و پژوهش جدی در حوزه فرم و محتوا در این گونه آثار می باشد .
 کتاب حاضر ، حاصل مطالعات و پژوهش های انجام شده براساس دیدگاه های حضرت آیت الله جوادی آملی است که به مهم ترین پرسش ها و ابهام های موجود در این زمینه پاسخ می دهد.
 غیر از نکات علمی ومفاهیم دینی این کتاب ، نکاتی پندآموز و معنوی نیز در لابلای کتاب نظرم را جلب کرد . مواردی که همه ما به نوعی در زندگی شخصی آن را تجربه کرده ایم و یا اکنون در میان این تجربه هستیم  و خیلی به ابعاد آن اشراف نداریم.

دنیا گرایان پس از مرگ ، همانند حال خواب ، یک سلسله خاطرات به همراه دارند و از انتقال به جهان دیگر آگاه نیستند ولی پس از شنیدن تلقین میت و مشاهده امور ویژه در می یابند که به برزخ منتقل شده اند. آنان مانند معتادانی هستند که در زندان به سر می برند . اصل اعتیادشان باقی است اما مواد آن در اختیارشان نیست. از این رو به عذابی دردناک گرفتارند . شیفته گان دنیا با قلبی آکنده از تعلق با دنیا وداع می کنند ولی علاقه به آن تا مدتی آنان را می سوزاند تا به تدریج و براثر حالات برزخ و گردنه های سخت آن ، علاقه آنان بریده می شود زیرا درمانی در آنجا وجود نخواهد داشت . ص137 

اسیر روز مره گی شدن و تکرار و یکنواختی و بعضاً اسیر جهالت خود شدن باعث می شود که عاقبت را نبینیم و بی هوا ، از لبه پرتگاه ، به عمق آن پرتاب شدیم .
یا اسیر روزمره گی هستیم  یا اسیر خواب و این خواب ، بزرگترین آفت است برای بشر ( خواب غفلت )

فرستادگان الهی و پیش از آنان ، فطرت انسانی در دنیا به معاد هشدار می دهند که انسان به خواب نرود ، ولی برخی ، آزادانه  زندگی را در خواب می گذارنند ، یکی خواب مقام می بیند و در حفظ  آن و رسیدن به مقام های بالاتر می کوشد و دیگری خواب ثروت و ... فقط شمار اندکی ، هوشیارانه به سر می برند و همواره می کوشند که به خواب نروند و راهنمایی دیگران باشد . ص 138
   
حسرت ، یکی از دردناک ترین غذاب ها برای انسان چه در دنیا و چه در آخرت است و خدا نیاورد تجربه آن را ، اگر درک درستی باشد !
غیر از علاقه شخصی به این ادبیات و سینما ، و از آنجایی که رمان ( آخرت عاشق شهر )  من در مراحل پایانی نگارش است ، مطالعه این پژوهش برای من ، بسیار مفید به فایده بود . چرا که این  رمان ، با تکیه برمفاهیم دینی و معنوی ، قصه ایی ماورایی را روایت می کند که سالها ذهن مرا به خود مشغول ساخته است . / 372

رسانه ملی و مفاهیم ماورایی
براساس دیدگاههای حضرت آیت الله جوادی آملی
تحقیق و پژوهش : سمانه الهی ، مرتضی قاسمی خواه
مرکز پژوهش های اسلامی صدا وسیما (1391)

  • علیرضا فلاح

پست ثابت

۲۰
مهر
به نظرات دوستان عزیزم ، در همین وب نوشت و ذیل ( کامنت)شان پاسخ داده خواهد شد. / 371


  • علیرضا فلاح

روی دیگر جنگ ، دفاع مقدس مردم ایران ، سند مظلومیت است .
مانند سندی که امام حسین ( ع ) در روز عاشورا با سر دست گرفتن علی اصغر ( ع ) به تاریخ ارائه فرمودند.
انفجار دبستان و پروانه هایی که در آتش سوختند صحنه ای است که بمبارانی که دبستان شهید فیاض بخش را با خاک یکسان کرد تا 65 دانش آموز شهید این مدرسه و مدرسه راهنمایی امام حسن مجتبی شهر بروجرد در گمنامی میان صفحات تاریخ به فراموشی سپرده شوند. و امروز دنیا از عکسی دلش می گیرد که در آن بدنهای بی روح 65 کودک دبستانی در سالن ورزشی طالقانی در صفی طویل دراز شده اند و بر روی سینه هر یک برگ کاغذی که نشان دهنده نام و نشان شهیدان خردسال است خودنمایی می کند.
/ 370

  • علیرضا فلاح