پیش نویس

آسمان بار امانت نتوانست کشید ... قرعه فال به نام من دیوانه زدند

پیش نویس

آسمان بار امانت نتوانست کشید ... قرعه فال به نام من دیوانه زدند

پیش نویس

یادداشت هایی پراکنده در جستجوی رازها ، راز خلقت ، راز زندگی انسان ، هنر ، سیاست ، زندگی اجتماعی و قواعد بازی و سپس راز سکوت و همه این رازها ، اگرچه پراکنده ، مانند مهره های کوچک که بانخی در اتصال بهم ، تسبیح می شوند برای ستایش خالق

__________________________________________

پروردگارا ! باشد این شمع کوچکی که برافروخته ام ، نور پیدا کند و آنگاه که در تاریکی قرار گرفته ام، روشنم سازد

رازهای نگفته

آخرین نظرات
رازهای نگفته



نقل و کپی مطالب این تارنما ، بدون ذکر منبع ، شرعا جایز نیست و از اخلاق به دور است . وب شخصی علیرضا فلاح WWW.DRARF.IR

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۱ ثبت شده است

ساخت مستند

۲۹
شهریور

دارم مستندی از زندگی این پیرمرد می سازم ، در منطقه قلعه سر ، دورترین نقطه کیاسر ساری
شاید این وبلاگ ، مدتی به روز نشود. - 289

  • علیرضا فلاح

مدتی قبل مطلبی در خصوص عکس العمل بعضی از کشورها ، بخصوص عربستان سعودی ، در قبال توهین هدفمند به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام ، مطلبی نوشتم .( اینجا) بعدها در مراجعه به سایت های خبری ، مطالب تاسف بارتری دیدم :


خیرات شاطر، معاون رهبری اخوان المسلمین مصر در نامه ای به روزنامه نیویورک :
دولت آمریکا مسئول ساخت فیلمی که در آن به پیامبر اسلام اهانت شده، نیست.

به گزارش شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)، به نقل از  العالم، سایت شبکه "العربیه" عربستان، در گزارشی تحت عنوان "خبر غافلگیر کننده " نوشت :
فیلم توهین آمیز اصلا وجود ندارد.

فاطر نیوز:
سران سعودی با گذشت 5 روز از توهین به پیامبر اکرم، در برابر این اقدام سکوت کرده اند. گروهک القاعده که رهبری آن را ایمن الظواهری برعهده دارد نیز هنوز درباره اهانت به پیامبر رحمت(ص) موضع گیری نکرده است

خبرگزاری فارس نوشت:
در حالی که این روزها و با انتشار فیلمی موهن علیه پیامبر اعظم(ص) جهان اسلام در خشم علیه جریان‌های صهیونیستی ـ آمریکایی قرار دارد، یک پایگاه خبری سلفی وابسته به شیخ نشین‌های منطقه برای تحریف افکار عمومی در مقاله‌ای به فیلم «محمد(ص)» مجید مجیدی حمله کرد.
بنابر این گزارش پایگاه خبری وطن در گزارشی مفصل که آن را در راس اخبار خود منعکس کرده است با تجمیع همه اخبار درباره ساخت فیلم مجید مجیدی آن را فیلمی تحریف شده قلمداد کرده است.

در این میان ، واکنش به تظاهرات کم نظیر حزب الله و مردم لبنان وشجاعت بی نظیر سید حسن نصرالله ، جالب بود :

 پایگاه خبری شبکه العالم :
ولید طباطبایی نماینده پارلمان کویت راهپیمایی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در تظاهرات گسترده مردم لبنان در بیروت که به درخواست او برای اعتراض به فیلم موهن "بی گناهی مسلمانان" برپا شد، راهپیمایی "اشک تمساح" توصیف کرد.
وی مدعی شد راهپیمایی اشک تمساح که حزب الله برگزار کرد باعث نخواهد شد خودداری آن از دفاع از حیثیت رسول اکرم (ص) و مشارکت آن را در قتل ملت سوریه فراموش کنیم و باید یادآور شد که شرکت کنندگان در این راهپیمایی تصاویر بشار اسد را در دست داشتند.
وی در صفحه تویتر خود افزود "حسن نصرالله بعد از اینکه مطمئن شد اسرائیل از نقش او در محافظت از مرزهای آن با همکاری نظام بشار خرسند است، برای اولین بار از چند سال پیش در میان مردم ظاهر شد".
این ادعای نماینده وهابی مجلس کویت در حالی صورت می‌گیرد که سیدحسن نصرالله علاوه بر آنکه قهرمان مبارزه با صهیونیست‌ها و کرامت مردم لبنان است، در طول سال‌های گذشته بارها در میان مردم حاضر شده است.
از زمان انتشار فیلم موهن ضد اسلامی، جریان سلفی – وهابی منطقه نه تنها در برابر آن واکنشی از خود نشان نداد، بلکه از مردم خواست تا در برابر آن دست به اعتراض هم نزنند .
 وهابی‌ها از موقعیت و محبوبیت دبیرکل حزب‌الله به شدت عصبانی بوده و از اینکه خود به اندازه وی جرات و جسارت نداشته و ندارند، تنها به تخریب روی می‌آورند.

ولید طبطبایی در حالی از دلسوزی برای مردم بحرین سخن می‌گوید که چندی پیش اعلام شد او دیگر دوستان وهابی‌اش برای شورشیان سوریه سلاح خریداری کرده‌اند تا تعداد بیشتری از مردم این کشور کشته شوند / 288

  • علیرضا فلاح
سفیر آمریکا در لیبی

فاتحانه کنار جنازه معمر قذافی ، حاکم لیبی

و اکنون کشته شده در لیبی به فاصله زمانی  کمتر از یکسال

حتی اگر این عکس جعلی باشد که خیلی ها می گویند جعلی هست و عکس یک خبر نگار است کنار جنازه معمرقذافی ، باز چیزی از بازی روزگار نمی کاهد. - 287

  • علیرضا فلاح

سفر مشهد مقدس بودم که این خبر دردناک را شنیدم.
وقتی برگشتم ، اولین کارم این بود که با رصد اخبار، ببینم عکس العمل دولت عربستان سعودی چیست؟برایم خیلی مهم بود .
به هر حال در خیلی از کشورهای اسلامی حرکاتی صورت گرفت و مردم مسلمان بعضی از کشورها مثل مردم لیبی ، مصر، یمن و ... واکنش خاص تری نشان دادند که در لیبی این واکنش منجر به قتل سفیر آمریکا در این کشور شد .
حالا اینکه ادعا شود در لیبی ، این حرکت ، کار طرفداران قذافی بوده یا مثلا ادعا شود که حمله به سفارت خانه های آمریکا ، کار القاعده هست ، خیلی این ادعا ها مهم نیست ، اگر چه بی بی سی فارسی تصاویر حمله مردم یمن به سفارت آمریکا را پخش کرد که در این تصاویر ما جوانان و مردم عادی ، ولی خشمگین را می دیدیم و نه اعضای القاعده را ...
مهم این است که حرکت مناسب صورت گرفت و هشدار تلخی بود و هست به دولت آمریکا که اگر بخواهد در مقابل دیوانه بازی کشیش تری جونز یهودی ! و تکرار می کنم ، کشیش یهودی ، سکوت بکند ، نه تنها جان سربازانش در بلاد اسلامی ، بلکه جان دیپلمات های ارشد آن نیز در خطر خواهد بود .
قتل سفیر آمریکا در لیبی ، حرکت کوچکی نیست و برای دولت آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ، ضربه وحشتناکی به حساب می آید.
عکس العمل محمد مرسی رییس جمهور مصر هم جالب بود . این ریس جمهور اسلام گرا !! و البته سلفی و در باطن وهابی که دست کمی از دولتمردان عربستان ندارد ، حرکت فیلمساز را محکوم کرده ، اما حرکت اعتراضی مردم کشور خودش را نیز تقبیح نمود و به اربابان آمریکایی خود قول حفظ امنیت سفارتخانه ها را نیز داد !
دولت مدعی قطر هیج حرکتی نکرد، حتی محکوم کردن ساده و دیپلماتیک ، و تاسف بار ، سکوت ذلیلانه دولت عربستان و مردم به ظاهر مسلمان آنجا بود .
ای وای . از روی حضرت رسول (ص) خجات نکشیدند ؟ هر روز آن مردم شکم پرست متعفن وهابی از کنار بارگاه آن حضرت گذشتند و مثل سگ خفه شدند و دریغ از یک ...
وای وای
کجا کار القاعده بود قتل سفیر آمریکا ؟
کجا کار القاعده بود حمله به سفارت خانه ها ؟
القاعده ، این شاخه نظامی وهابیت و دست پرورده آمریکا فقط می تواند چهره غلط از اسلام نشان دهد که در واقع چهره پلید و متعفن وهابیت را دارد نشان می دهد.
آنها فقط می توانند مردم بی دفاع افغانستان و عراق و سوریه را به قتل برسانند. به شیعیان حمله نمایند و با عملیات انتحاری ، زن ها و کودکان آنها را به قصد قربت الهی بکشند !

***
چهره نازنین پیامبر ما آنقدر موجه و زیباست که هرگز با این حرکات پلید یک مشت صهیونیست  و سکوت ذلیلانه یک مشت وهابی مسلمان نما ، حکام خود فروخته و آلت دست شده ، ذره ای خدشه به آن وارد نمی شود .
زهی خیال باطل.
سنگ در برکه می‌اندازد و می‌پندارد   با همین سنگ زدن ماه بهم می‌ریزد. - 286

  • علیرضا فلاح

حتما شما هم این عکس و شبیه این عکس را در خیلی جاها و سایت ها و وبلاگ ها دیده اید!
من نمی دانم مفهوم این عکس چیست و یا نیت کسی که برای اثبات یک چیزهایی ، دست به دامن این عکس می شود ، یعنی چه !؟
اگر منظور سفید شدن موی سر و محاسن این بزرگوار هست ، که خب ، چیز عجیبی نیست .
به قول مدیر کل سابق ما ، آقای شجاعی ، برادر من !
این برادر را با کسره حرف ب ، خیلی قشنگ ادا می کرد ،
برادر من ، خب یک 6 تا 7 سالی گذشت . از عکس اولی تا عکس آخری ، چند سالی سپری شد . طبیعی هست این سفید شدن . اگر به دوستان بر نخورد ، نشان کهولت سن و بقول قدیمی ها نشان عاقل شدن است .
مگر موی کس دیگری توی این نظام سفید نشد و فقط ایشان ، مویشان سفید شد ؟
برادر من !
خود من بواسطه 4 سال مدیریت ، یک عالمه محاسن و مو، سفید کردم و تازه عاقل هم شدم !
همکار ما ، آقای علی سلحشور ، مدیر مالی ، برید ببینید ، کل مو و محاسنش سفید شده ، تازه هنوز عاقل نشده !
بیایید ببینید . آدرسش همین کوچه پشت خونه ماست . ارزون هم هست !
 ببخشید ، یعنی دیدنش خرج نداره ! - 285

  • علیرضا فلاح
نصفه شب است و ، بلاخره یک بار در گذشته عرض کردم( اینجا )، همیشه که آقای ریس جمهور حق ندارند با رعایای خود و وکلای آنها شوخی کنند ، یک موقع هایی ، این رعیت زاده هم دوست دارد یک شوخی هایی با جناب ایشان داشته باشد و آنهم فقط و فقط در فضای مجازی !
البت ، برای اینکه حاشیه امنیت داشته باشم ، ناجوانمردانه منبع این شوخی را پیشاپیش لو می دهم تا ...
سایت بولتن نیوز، با این لینک :
http://www.bultannews.com/fa/print/97032

***
 آقای محمود احمدی نژاد به مناسبت مرگ مادررییس جمهور سیرالئون ، برای ایشان پیام تسلیت فرستاد ، کی ؟ درست زمان زلزله آذربایجان که نامبرده برای زیارت ، ببخشید برای شرکت در اجلاس مکه با خانواده و فک وفامیل به همراه یک عالمه وزیر و ایضا خانواده آنها و فک و فامیل آنها با پول و حقوق استاد دانشگاهی و نه چیز دیگری ، مثلا زبانم لال ، بیت المال و ... به عربستان رفته بودند.
و این ، پاسخ رییس جمهور سیرالئون به نامه تسلیت احمدی نژاد ، به نقل از سایت فوق الذکر...

***
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای محمود احمدی نژاد؛

پیام تسلیت شما به اینجانب رسید. از اینکه در دیار غربت و در کنار خانه خدا به یاد ما و ننجون مرحومه‌مان بودید بی‌نهایت سپاسگذاریم. سعی و تلاش حضرتعالی در پیدا کردن نام والده اینجانب باعث تسلی خاطر بازماندگان شد. ان شاء الله سعیکم مشکور.

ضمناً اینجانب لازم می‌دانم وقوع زلزله ویرانگر در استان آذربایجان شرقی را به شما یادآور شده و به دولت و ملت ایران تسلیت بگویم و از خداوند منان برای باز ماندگان حادثه صبر مسئلت نمایم.

از طرف صاحب عزا: ارنست بای کروما - دامادها - نوه‌ها - قبیله کومبا بومبای سفلی - قبیله کومبا بومبای علیا و سایر بستگان سببی و نسبی. - 284

  • علیرضا فلاح
 

 این عکس را توی گوگل پلاس دیدم و نمی دانم چرا اینقدر از آن خوشم آمد که اول بدون هیچ مطلب یا اشاره ای توی وبلاگم گذاشتم و ...
حالا هم این حاشیه بقول علما !
غیر از زیبایی عکس به لحاظ ترکیب بندی و هارمونی خاص و آرامش بخشی که درآن ، با وجود رنج عمیق و پنهان در تصویر ، وجود دارد ، مفاهیم قابل استنباط از این عکس نیز زیاد است و نه تنها من ، هرکسی هم آن را ببیند ، اندکی تامل خواهد کرد ...
اتحاد رنج کشیده ها و ایجاد یک دایره و محیط مخصوص به خود ، دنیای خاص و تاکید می کنم مخصوص به خود ، اولین و به زعم من زیبا ترین مفهومی هست که می شود در این عکس دید .
شاید بشود اشاره ای هم به اجلاس سران کشورهای عدم تعهد ، آنهم فقط به خاطر تلاقی زمانی رویت این عکس و زمان برگذاری آن در تهران ، کرد ...
نمی دانم . شاید این اشاره آخری طنز تلخ قضیه را زیاد کند و برداشت نادرستی از آن تلقی شود آنهم بابت شوخی هایی که این رعیت زاده با ولی نعمت خود ، جناب احمدی نژاد در فضای مجازی می کنم !
البته در فضای واقعه ای ، این غلط ها به این رعیت زاده نیامده ...
حالا اگر دوستان نکته خاصی دیدند یا مطلب قابل ذکری هست ، بنده را از نظرات خوبشان محروم نفرمایند . - 283

  • علیرضا فلاح
مطلب جالبی که توی سایت الف دیدم ، اینجا باز نشر می دهم با ذکر این نکته که انشاالله سایت الف این یادداشت  را  به دلایلی از روی صفحه برندارد چون گهگاهی از این کارها می کند :

***
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۱

بصیرت در لغت به معنای عقیده قلبی، شناخت، یقین، زیرکی و عبرت آمده است. (لسان العرب، ابن منظور، ج۲، ص۴۱۸ ذیل واژه بصر) دراصطلاح، بصیرت عبارت از قوه ای است در قلب شخص که به نور قدسی منور بوده و به وسیله آن حقایق امور و اشیاء را درک می کند، همانگونه که شخص به وسیله چشم، صورت ها و ظواهر چیزها را می بیند.(موسوعه کشاف اصطلاحات الفنون)برخی از محققان درباره بصیرت گفته اند که بصیرت، شناخت و معرفت و نیز اعتقاد حاصل شده در قلب نسبت به امور دینی و حقایق اموراست. (ترتیب العین، ج۱، ص۱۶۶)

همانطور که از تعاریف برمی آید و این بنده میتوانم بفهمم بصیرت در حقیقت به تنهایی حاصل نمیشود,یعنی در اصل بصیرت نتیجه دیدن اتفاقات پیرامون و کنار هم چیدن پازل های مورد نیاز در موضوع مورد بحث و در نهایت رسیدن به یک نتیجه مشخص است که این نتیجه حتما نمیتواند نتیجه صد در صد درست باشد حتی اگر با مطالعات دقیق به ثمر رسیده باشد که آن هم به دلیل جایزالخطا بودن موجود بشری است.

در سالهای دور به نامهای گوناگون و در سالهای اخیر با نامهایی که همواره یک معنی را تداعی میکند,بصیرت در زندگی سیاسی ما که درست یا غلط با دین ما تلفیق شده(درست یا غلط بودنش در حوزه تخصص بنده نیست) وارد شده است و به ترتیبی نادرست مانند تمام مسایل فکری و فلسفی که میتواند مورد تعرض فکری برای مسایل دنیوی قرار گیرد,قرار گرفته است.

عقیده شخصی بنده این است که تمامی جنگ های دنیا و تمامی قتل ها و غارت های دنیا و تمامی زیباییهای ایجاد شده به توسط بشر دارای پشتوانه ای فکری توسط انسانهای دارای بصیرت انجام گرفته اما کلمه بصیرت توسط آنها مورد بازیچه سیاسی قرار گرفته,حال اگر نتیجه درستی داشته که خوش به حال انسانیت و اگر بر عکس که باعث ایجاد بددلی در دنیای فکری انسانها شده.در این میان بیشترین ضرر را انسانهای پیشرو به جان خریده اند چون انسان پیشرو در حقیقت به علتی که معمولا با خبر نبودن از تمام ماجراهای پشت پرده است وارد یک بازی برد-باخت میشود.یعنی در حقیقت ممکن است در ماجرای به وجود آمده برنده باشد ولی در تاریخ ممکن است بازنده ای بس بزرگ باشدو برعکس.نمونه اش را در تاریخ زیاد داریم:از شعبان جعفری بگیر تا طیب و حربن ریاحی و ...

حال در این برهه باز هم از تاریخ عبرت نمیگیریم.بنده سوالاتی دارم که به حق به علت داشتن حقوق شهروندی باید به آنها جواب داده شود.در این متن والله و بالله قصد جبهه گیری در مقابل شخص خاصی را نداشته و ندارم و در انتخابات گذشته هم به محسن رضایی رای دادم,به دلایل شخصی.

سوالات بنده به چند دسته تقسیم میشوند و در نهایت شما را با افکارتان رها خواهم کرد.

۱.چگونه است که میرحسین موسوی در مناظره اش با محمود احمدی نژاد بارها به این قضیه اشاره میکند که دولت شما به سمت فساد اقتصادی کشیده شده است,حتی این اتفاق در مناظرات ایشان با محسن رضایی و کروبی نیز تکرار میشود...و بعد از ۳ سال میبینیم که این اتفاقات که اشاره شده بود درست بود ولی عده کثیری از اصلاح طلبان و اصولگرایان به بی بصیرتی متهم میشوند در حالی که تاریخ نشان داد حرف آنها درست بوده؟؟

۲.چگونه میشود که عده ای به نام دانشجو به سفارت انگلستان حمله ور میشوند و روزنامه کیهان و طرفداران این حرکت مخالفان آن را به بی بصیرتی متهم میکنند در حالی که مقام معظم رهبری نیز اخیرا این حرکت را افراطی دانستند؟

۳.چگونه میشود که آقایان اصولگرای افراطی در مجلس ابتدا به سالم بودن اعضای دولت و دزدگیر بودن آقای رییس جمهور افتخار میکنند و این را به با بصیرت بودن خود ربط میدهند اما وقتی داستانهای اختلاس بزرگ رو میشود,همان آقایان سردمدار دزدگیری و مچ گیری میشوند؟این اگر وقاحت نباشد حتما نیاز به مقدار بسیار زیادی بی حافظگی دارد.

۴.چگونه است که با بصیرتان کفن پوش در دوره رییس جمهور قبلی همواره به کوچکترین اقدام رییس جمهوری اعتراض کرده و به خیابانها میریختند اما بعد از آن ۱۱ روز معروف هیچکس صدایش در نیامد؟

۵.انصافا اگر قرار باشد بصیرت علوی به کار ببریم و خدای خود را قاضی کنیم آیا گرداندن کشور با نفت ۷ دلاری را میشود با وضعیت الان مقایسه کرد...آقایان یادشان میاید که سال ۷۹ که دولت دچار تورم مسکن در یک دوره موقت شد چه فریاد ها سر دادند...آیا هیچ وقت به این نکته فکر کرده ایم که چگونه در آن دنیا میخواهیم جواب آل پیغمبر خدا را بدهیم وقتی از ما میپرسد با این همه سرمایه نفتی و گازی و ذخایر عظیم چرا در مملکت اسلامی باید فقر بیداد کند وقتی که همه ما میدانیم که مولای متقیان میفرمایند:((فقر که از دری وارد شود,ایمان از آن خانه خارج میشود))این حرف را من نزدم که به تشویش اذهان عمومی متهم شوم یا خرده سیاست دانی که بگویید بی بصیرت بوده و شرایط را درک نمیکرده,نه,امام اول شیعیان با همین وضوح در مورد خطر فقر و ایجاد طبعات آن صحبت میکند.

۶.آقایان,لطفا آقای مرتضوی را که متهم به قتل است به خاطر از بین نرفتن بصیرت برکنار کنید.

۷.آقایان,لطفا اسامی بزرگترین مفسدان ایران زمین را صریح نام ببرید تا ملت بفهمند کسانی که با آبروی ایران اسلامی با آبروی رهبری انقلاب و با ابروی تاریخ ایران بازی کردند چه کسانی هستند...مگر میشود امثال یک پسر ۱۹ ساله با ابروی یک ایران بازی کند و شما دنبال مصلحت بگردید...شاید دوستان با بصیرت مصلحت را در حفظ ابروی یک انسان در برابر بی عرضه نشان دادن یک حکومت به این عریضی و طویلی میبینند.

و در نهایت خواهشمندم فکر نکنید چون شما میخواهید با بصیرت خود ملت را به عمق یک چاه ببرید هرکسی که با شما و دوستانتان نیست بی بصیرت است...آری اگر این چیزی که شما میکنید سرچشمه ای بصیر دارد بنده شخصا دوست دارم در جهل مرکب با کمترین بصیرت از دنیای فانی شما بروم. - 282

والسلام .علیرضا پناهی

لینک مطلب در سایت الف

http://alef.ir/prthqknzm23n-qd.tft2.html

  • علیرضا فلاح
محمدعلی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس٬  با اشاره به اینکه هم اکنون زندان ها از زندانیان و مجرمان اشباع شده است٬ گفت:
متأسفانه به علت تعدد عنوانین مجرمانه در قانون٬ بیشتر افراد مجرم با هر نوع عنوان مجرمانه به زندان می روند.

***
نمی شود این خبر را درست تحلیل کرد . یعنی من برای نوشتن ، گیر کردم !
اینکه آیا این خبری خوب است ؟ اعمال قانون در این کشور آنقدر خوب است که همه مجرمان بلافاصله دستگیر و زندانی می شوند و جامعه جای آدم های خلاف کار نیست !
یا نه ، این خبری بد و بسیار دردناک است که در مملکت اسلامی آنقدرمجرم هست که زندانها پر شده و دیگر جا ندارد !؟
نمی دانم ...

***

حالا به این گزارش خبری نگاهی بیندازید :

6 مرد به دختر ۱۵ ساله تجاوز کردند

شش مرد که متهم هستند بعد از ربودن دختری ۱۵ساله بارها به وی تعرض کرده و او را مورد شکنجه قرار داده اند، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می شوند.

دختر ۱۵ساله واقعه را اینطور بازگو کرد :

صبح  در راه رفتن به مدرسه بودم که یک خودرو نزدیکم توقف کرد و زنی سرش را از شیشه ماشین بیرون آورد و آدرسی را پرسید. برای راهنمایی کردن آن زن جلو رفتم که ناگهان مردی که سوار همان خودرو بود به طرفم حمله و با تهدید چاقو وادارم کرد سوار خودرو شوم.
دو مرد و یک زن که مرا ربوده بودند به باغی رفتند و من را داخل یک اتاق کوچک حبس کردند و شماره پدرم را گرفتند تا از آنها باج بگیرند. در چند روزی که در آن اتاق زندانی بودم دو مرد چند بار به من تعرض کردند، در حالی که امیدی به آزادی نداشتم یک روز فرصت مناسبی به دست آوردم و توانستم از آن باغ فرار کنم. من نمی دانستم کجا هستم و چطور می توانم خودم را به خانه مان برسانم. برای همین از سه مرد که در آن اطراف بودم کمک خواستم. یکی از آنها وقتی حرف هایم را شنید، تصور کرد من دختر فراری هستم برای همین پیشنهاد رابطه داد ولی به او توضیح دادم درباره من اشتباه فکر می کند او هم به ظاهر قانع شد و من همراه سه مرد سوار خودرو شدم تا مرا به ایستگاه پلیس برسانند و بتوانم از ماموران کمک بگیرم اما در میان راه آنها مرا به ساختمانی نیمه کاره بردند و در آنجا همراه مردی دیگر که نگهبان ساختمان بود به من تعرض کردند.
من یک شب در آن ساختمان نیمه کاره زندانی بودم تا اینکه نگهبان ساختمان صبح روز بعد مرا در خیابان رها کرد و به سختی توانستم خودم را به خانه برسانم و ماجرا را برای خانواده ام تعریف کنم .

ماموران بعد از شنیدن اظهارات این دختر با توجه به نشانی هایی که او از آدم ربایان ارایه داد، وارد عمل شدند و توانستند بعد از چند روز تحقیق هر شش مرد را که در دو مرحله این دختر را ربوده بودند، دستگیر کنند.

***
هنگام ساخت سریال نفس خاک توی گرگان ، چند سکانسی را توی زندان کار کردیم . فاجعه بود.
توی بند و سلولی که قاتل محکوم به اعدام حضور داشت ، بنده خدایی که بواسطه ضمانت چک هم زندانی بود و آدم آبرومندی هم بود ، حضور داشت ...
کنار هم قرار دادن این دو خبر و مشاهده آنجه که خود من دیدم نشان می دهد که توی زندانهای ما که به قول این آقا پر شده از مجرمان، همه جور آدم کنار هم چپانده شده اند.
مثلا قاتل محکوم به اعدام و این 6 نفرکه به یک دختر بجه تجاوز کردند بگیر تا معتاد آلوده به ایدز و آدم آبرو خواهی که بواسطه ضمانت چک ، پایش به زندان باز شده و مردی که همسرش به هردلیلی مهریه خود را به اجرا گذاشته و جوان دانشجویی که به اتهام سیاسی زندانی شده است ، بگیر تا یک دزد حرفه ای و یک آفتابه دزد که در حال تجربه است و در اولین کارش بد بیاری آورد و دستگیر و زندانی شد و ... همه جور آدم ...

چه شود !؟ - 281

  • علیرضا فلاح
بدون شرح ... - 280

  • علیرضا فلاح